5 Mart 2009 Perşembe

MISIR UNLU TUZLU KEK


Çok sevdiğim bir lezzeti daha sizlere sunuyorum dostlar:))
Çayın yanına değişik bir şey yapmak istedim.Birden bu keki ne zamandır yapmadığım aklıma geldi.
Hemen mısır ununu kaptığım gibi doğru mutfağa.
Hadi bakalım buyrun yapılışına geçelim.

Malzemeler:

1/2 su bard.beyaz peynir
1/2 su bard.siyah zeytin
2 yumurta
1 çay bard.sıvı yağ
1 çay bard.yoğurt
1 çay bard.süt
1,5 su bard.beyaz un
1,5 su bard. mısır unu
1 paket kabartma tozu
1/2 limon suyu
1 yemek kaşığı nane
1 yemek kaşığı kırmızı biber

Önemli not: Sakın tuz kullanmayın! (Çünki zeytin ve peynirdeki tuz yeterli oluyor.)

Öncelikle peyniri ezdim,içine kırmızı biber,kurunane,zeytin katarak iyice karıştırdım.
Ayrı bir kapta yumurtaları çırptım.Kabartma tozu ve limon suyunu ayrı yerde karıştırıp kabarttım.Daha sonra tüm malzemeleri iyice bir karıştırdım.
Fırın tepsisine elimle düzelterek yaydım.
200 C fırında 30 dakika pişirdim.İşlem tamam efenim.Buyrun sofraya...
Umarım beğenirsiniz.

33 yorum:

defneylebirlikte dedi ki...

nefis olmuş canım yaaaa.ellerine sağlık..

öykü dedi ki...

Çok nefıs gorunuyor:))

Sevde dedi ki...

Ablam benim ya enfes enfes...
Eminim tadına doyum olmaz...
Seni çok öpüyorum...
En kısa zamanda mim e cevap vereceğim inşALLAH...
Sevvgiler

owl dedi ki...

ah ah birisi yapsada yesem diye geçirdim içimden, nefis görünüyor :) velhasıl bende bu keki yapacak yetenekten eser yok :)

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

Mmmmmmmm, işte çayımın yanında yemek istediğim tek şey şu an buuu...

Ayça dedi ki...

Mısır unlu, buna biraz benzer bir kek yaptım daha önce. Senin tarifini kesin deniycem, çok leziz görünüyor... Ellerine sağlık :)

CANDAN TARİFLER dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK LEZİZ GÖRÜNÜYOR...

Blog da Irene dedi ki...

HI! I'M FINE! I WANT THAT YOU GO TO MY BLOG AND TAKE THE PRESENTS (MIMOS) NUMBERS 00 - 03 - 07 AND 10. I LOVE YOUR BLOG VERY MUCH! KISSES!

simayhobievi dedi ki...

tam çaylık en kısa zamanda denemek lazım eline sağlık sevgiler

sarıgül dedi ki...

çok güzel görünüyor.kıtır kıtır bir tat gibi geldi bana canım.ellerine sağlık.beni mimlemişsin teşekkür ederim.en kısa zamanda alıcam emnetimi.sevgiler.

GÖNÜLDEN ELE dedi ki...

mısır unu alışkanlığım pek yok.aslında sağlıklı..güzelde görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler benden.

gonuldenele dedi ki...

mısır unu alışkanlığım pek yok.aslında sağlıklı..güzelde görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler benden.

SMİLENA dedi ki...

süper.içinde hep sevdiklerim var yapıcam bundan.ellerine sağlık..

cicibici bişeyler dedi ki...

Çok değişik bir tarif,eminim çok leziz olur!ellerine sağlık,sevgiler.

Metehanın annesi Şirin dedi ki...

harika görünüyor tadıda harikadır eminim...

ellerine sağlık canım...

sevgiler,

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık eminim çok lezizdir.Çocuk
ken mısır ekmeğini çok severdim.Kekide harikadır
kocaman sevgiler iyi geceler...

beyaz mendil dedi ki...

Ellerine sağlık hayatım,çok güzel görünüyor ama şu an yanımda olsa daha iyi olurdu.Sevgiler

MoonSun dedi ki...

Ellerine saglik :)) Tadini cok merak ettim simdi :) Afiyet olsun :)

nurmutfakta dedi ki...

SELAM
Gününüz hayırla
Eviniz bereketle
Gönlünüz Mevla
Aşkı ile dolsun

CUMANIZ MUBAREK OLSUN

NesTal dedi ki...

Çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık. Tatlılarla pek aram yok tuzlu olması daha doğrusu içinde tuz dahi olmaması ilgimi çekti denemeye değer. bu arada yorumunuz için teşekkürler. Sevgiler...

tatesal dedi ki...

Olsada yesek anları,çayın yanında iyi giderdi şimdi!!!Ellerine sağlık...

ELBİSTANLI dedi ki...

Güneşin pembeliğiyle doğan, saflığıyla süzülen, herkese nasip olmayan mutluluk denen o en güzel duygu seninle olsun. Hayırlı cumalar dilerim

sihirli eller dedi ki...

ellerine sağlık.iadeyi ziyarete ve ve göndermiş olduğun sıcacık dualara teşekkür için geldim.

neslihan dedi ki...

canım güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.kekin harika olmuş.ellerine sağlık.Giresun'dan çok çok sevgiler....

Allegra'nde dedi ki...

kiloma kilo katmak için üzel bir öneri :))))

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

gel beni ye diyor...gelip yiyeceğim...eline sağlık...

nalan dedi ki...

eskiden yapardım ,yine yapayım
sağol

mine dedi ki...

sevgili hemşom bir merhaba demek istedim baba topragından:)

eldivenlerim dedi ki...

enfes gözüküyor, çayın yanınada pek yakışır, ellerine sağlık.......

birdutmasali dedi ki...

çok güzel oluyor gerçektende..
elinize sağlık

cesniihobby dedi ki...

Kadınlar günün kutlu olsun.

ELBİSTANLI dedi ki...

Parmaklarımızın arasındaki bereketi duayla yakalamak, sevginin hoşgörünün yolunu duayla aydınlatmak, bağışlanmış olmanın tadına duayla ermek. Bir cennet temennisi. Bir huzur beklentisi. Bir gözyaşı serpintisi. MEVLİT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

PrimaRima dedi ki...

OOOO çok güzel duruyor bir ara çok yapılırdı bızım evde neden yapmıyoruz artık dedım ıcımden ellerıne sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...