30 Mart 2009 Pazartesi

CONFICKER VİRÜSÜ 1 NİSANI BEKLİYOR!!! İŞTE KORUNMA YOLLARI

Arkadaşlar bugün TRT de izlediğim bu haberi sizlerle de paylaşayım.En iyisi biz 1 Nisan da internetten uzak kalalım.Çünki Conficker'ın 1 Nisan günü büyük bir hareketlenme içine gireceğini tahmin ediliyor.Conficker internet üzerinden kendisini güncelleyerek çok daha güçlü hale geldi.

CA'nın açıklamasına göre virüsün güncellenen son sürümü yakalanmamak konusunda son derece başarılı. Windows'un güvenlik ayarlarını kendiliğinden düşürebilen Conficker, ayrıca sistem geri yükleme noktalarını ve Windows Defender'ı silebiliyor. Ayrıca sistemdeki güvenliği ilgilendiren tam 23 farklı servisi kapatabilen Conficker, 71 değişik güvenlik sitesi ve sistemine erişimi engelleyebiliyor. 

Conficker.C olarak bilinen kabusun son sürümünün 1 Nisan tarihinde aktive olacağı tahmin ediliyor, fakat ne yapacağı henüz bilinmiyor.

işte alınacak bazı önlemler : 

Conficker Virüsü’nden korunmanın bazı yolları 

* İlk önce virüsün yani Conficker Virüsü ’nün bilgisayarınızda aktif olmaması gerekiyor. Bilgisayarınız da internete bağlı olmamalı

* İkinci olarak ise herhangi bir ağ bağlantısı varsa bunu durdurun.

* Eğer ağdaki bir bilgisayara Conficker Virüsü bulaştıysa bu virüs sizin bilgisayarınıza da çok çabuk bulaşmış olabilecektir. Bunun için bir güvenlik portu kullanabilirsiniz. Eğer bilgisayarınızda firewall kullanıyorsanız portları şöyle ayarlayın;

* UDP Port 135, 137, 138 and 445
* TCP Port 135, 139, 445 and 593

* Son olarak da bütün işletim sistemlerini kapsayan Dcom RPC 3 programını Microsoft’un sitesinden indirebilirsiniz.


teknolojide.com dan alıntıdır.




21 yorum:

defneylebirlikte dedi ki...

uyarı için sağol.o gün pc den uzak durmakta fayda var anlaşılan.

lemaninignesinden dedi ki...

teşekkürler bilgilendirdiğin için canım

Sevde.B dedi ki...

Ya çok teşekkür ederim ablacım, bu bilgi gerçekten çok iyi oldu eşime söylim...
Madem öyle o gün internte girmem :(
Öpüyorum seni...
Sevgiler

derya dedi ki...

Canımmm harika bir bilgi teşekkür ederim.Yalnız benim çalıştığım program internet üzerinden çalışıyor inşallah bir sorun çıkmaz kocaman sevgiler...

NesTal dedi ki...

Bende haberlerde izlemiştim. Valla o gün internetten uzak kalmam imkansız. Şu benim işteki bir türlü düzelmeyen bilgisayarım ve programlarım topyekün gider de kurtulurum diye bile düşünüyorum.:) Virüs gelmesini isteyebildiğime göre düşünün halimi artık.:(

havvanur dedi ki...

yarın format attırcakdım bari 2nisana erteleyim tşk arkadaşım sevgiler

cicibici bişeyler dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler,bilgimiz oldu.Tedbir almak lazım.Sevgiler.

SMİLENA dedi ki...

ben en iyisi o gün buralardan uzak kalayım.bizi bilgilendirdiğin için teşekkürlen
canom..

özii dedi ki...

Teşekkürler bilgiler için...Önlem almalı

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

PC si 3 kez çökmüş birisi olarak kesinlikle uzak dururum....

www.capricemoda.com dedi ki...

Korktum bak simdi,ne bu 1 nisan sakasi falan mi yapmayi planliyorlar.Ben bu insanlari bir turlu anlayamiyorum.bunlarin isleri gucleri yokta virusmu hazirliyorlar?

Gelibolu17 dedi ki...

günaydın canım.hayırlı sabahlar.demek doğru tahmin etmişim.seni unutmak mümkünmü?
bebeğin oldumu yoksa.merak ettim.görüşmek üzere sevgiler canım.

Gunes ile LEZZETLI TATLAR ZAMANI dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Gunes ile LEZZETLI TATLAR ZAMANI dedi ki...

evdeki bilgisayarı kapalı tutarız ama iş yerindekini nasıl başarırız.

DÜN BUGÜN dedi ki...

Uyrın için teşekkürler,aslında o gün hiç açmamak lazım galiba...

meltem dedi ki...

ya süpersin ne iyi oldu anlattıkların ama daha anlayabileceğim bi şekilde soruyorum
1 nisanda internete girmemem yeterli olur nu korunmam için:)
başka ne yapabilirim,anlaşılır olsun lütfen:(

MoonSun dedi ki...

1 Nisan da internetten uzagim oyleyse :))

DÜN BUGÜN dedi ki...

hemşom yorumlar bulutunda benim ismim niye çıkmıyor acaba,el atıver bir...

ebrugzo dedi ki...

oo ben de burdan gördüm cok teşekkürler bilgi için ozamn hep beraber internetten uzak duruyoruz yarın..

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Sevgili Orgukinit; bu virusun 1 nisan şakası olmasını diliyorum :)

Adsız dedi ki...

http://umutozen.net/docs/confickertest/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...