21 Şubat 2009 Cumartesi

PORTAKAL KABUĞU REÇELİM ( THE ORANGE PEEL MARMALADE)




Canım geçenlerde reçel yapmak istedi.Birden anneciğimin bu reçeli çok yaptığı aklıma geldi.
Ben de bu reçeli yapmayı aklıma koyduktan sonra
misafire,eşime artık kim portakala el attıysa aman 
kabuğunu atmaaa:)) çok değerli diye peşine düşerek
kabukları biriktirdim.İlk kez yaptım.Size şunu söyliyeyim.
Yapar yapmaz yemeyin.Tadı acı gibi geliyor
Ama bir kaç gün bekleyince tam kaynaştığı için tadı daha bir güzel oluyor.
Yapılışı çok kolay.Zor olanı reçeli ocaktan ne zaman alacağınız.

Malzemeler:

1 kg portakalın kabuğu 
3 su bardağı toz şeker 
2 su bardağı saf su 
1 adet limonun suyu
2 adet karanfil 

Yapılışı : Portakalların kabuklarını ovalayarak iyice yıkadım.Kabuklarını etli kısımları da bırakarak soydum.İçindeki beyaz kısmı aldım.
Portakal kabuklarını suda 1 gün beklettim,bu arada 3-4 kez suyunu değiştirdim.
Ertesi gün kabukları yumuşayana kadar haşladım.Süzerek sudan aldım.
Haşlanan kabukları küp şeklinde doğradım.Bu arada şeker ve suyu bir tencerede
kaynattım.Kaynamaya başlayınca kabukları içine ekledim.Kısık ateşte köpüklerini alarak
reçel kıvamını bulana kadar kaynattım.Daha sonra limon suyunu ilave ettim.10 dakika daha kaynattım.İçine 
güzel koku vermesi için karanfil ekledim.Kavanozlara koyarak serin bir yere bıraktım.İşlem tamamdır efendim.Afiyet olsun


Materials: 

1 kg oranges of the shell 
3 cup granulated sugar 
2 cup pure water 
1 piece of lemon juice 
2 clove 

Construction: the orange of the shell by rubbing their leaves as well as soy pulp was wash.The shell's  got the white parts.
Orange peel in water for 1 day did hold, in the meantime I changed the water 3-4 times.
The next day, boil until softened shells off.I strain out the water.
I strain out the water.The shell was cut into cubes of boiled.Cut into cubes of boiled shells.Meanwhile, the sugar and water in a saucepan boiling did.I have included in the shells started to boil
Foam in a fire and get pinched boil until consistency of jam did.Then I added the lemon juice.Simmer 10 minutes did.
I added to give sweetness carnations.
A cool place left by placing the jar in.


29 yorum:

neslihan dedi ki...

harika görünüyor reçelin.ellerine sağlık şeker.sevgilerimle...

Allegra'nde dedi ki...

cidden çok güzel görünüyor..
reçelle pek aram olmamasına rağmen iştahımı kabarttı.

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık benim rahmet
li anneanneciğimde çok yapardı severek yerdim.Mutlu hafta sonları,sevgiler...

ayfersultan dedi ki...

SA.Portakal reçelini hiç böyledenemedim eminim güzeldir.benim yaptığım yöntem annemin küçüklüğümüzdeberi yapardı.bende aynı şekilde yapıyorum.portakal olsunda mis kokusu yetiyor.ellerine sağlık canım.A.E.O.

GeCe dedi ki...

eline sağlık pek sevmiyorum bu reçeli ama sanırım o bahsettiğin acı tadı aldığımdan bir de senin dediğin gibi denemeli

SMİLENA dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor.bende yapıcam...

tatesal dedi ki...

Çok da güzel kokar o şimdi mis gibi...Ellerine sağlık.Biraz ekmeğime sürdüm,harika olmuş..

Sevde dedi ki...

Süper ablam benim ya ne güzel bir reçel böyle enefes görünüyor...
Ellerin dert görmesin inş...
Sevgiler

anka dedi ki...

Diğer reçellere göre çok emekli bir reçel.Emeklerine sağlık canımm,afiyet olsun:)

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM NE GÜZEL BİR REÇEL BU BÖYLE...

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

bir güzel koktu kii...eline sağlık.sanırım o acılığın geçmesi için beklettiğin suya tuz koyuyorsun...ben de yapayım bari canım çekti...eline sağlık...

AskinAy dedi ki...

himmm ellerinize saglik harika görünüyor bide kokusu oh oh nefistir:)

beyaz mendil dedi ki...

Portakal reçelini severim,bana genelde kayınvalidem yapar.Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor.

defneylebirlikte dedi ki...

özellikle eşim çok sever.ellerine sağlık canım.enfes...

sarıgül dedi ki...

sanki kokusunu aldım gibi hoşuma gitti.ellerine sağlık

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ellerine sağlık iyi hafta sonları

embir dedi ki...

portakal reçeline bayılırım, afiyet şeker olsun canım.

MoonSun dedi ki...

Hmmm rengi bile cok guzel :)) Afiyet olsun sevgili OrguKnit :)) Ellerine saglik, dogada her seyden faydalanabilmek buyuk bir nimet :)

eldivenlerim dedi ki...

çok severim, ellerine sağlık, enfes gözüküyorlar, afiyet şeker olsun.....

Leyya dedi ki...

eline sağlık arkadaşım.kokusu yetişir di mi)

Adsız dedi ki...

genelde hazır aldığım çok severek yediğim bir reçeldir hazır tarif bulmusken bende deneyim:) paylaşım için teşekkürler

http://gulyuzluben.blogcu.com

PrimaRima dedi ki...

offf off yanında tulum peyniride olsun süper ikili olurlar:) eline sağlık:)

ELBİSTANLI dedi ki...

Merhaba güzel insan sevgili dost hayırlı sabahlar sana.İyilerle ve iyiliklerle beraber sağlıklı bereketli güzel bir haftageçirmen dileğiyle sevgiler selamlar sana..

Ayça dedi ki...

Ne zaman yapacaksın diye sabırsızlıkla bekliyordum :) Nasıl güzel olmuştur. Ellerine sağlık :)

Lezzet Gemisi dedi ki...

Merhaba canım. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Portakal reçeli en favori reçelimdir. Harika görünüyor. Ellerine sağlık. İyi haftalar, sevgiler canım.

nihan dedi ki...

ellerine sağlık önce.lezzetli görünüyor.ben severim reçelleri.hiç portakallı yapmadım ama.sevgiler

Kaybolmuş Masumiyet dedi ki...

Bence bu reçel değil Sanat Eseri :) amma zahmetli bir işe benziyor ama bir o kadarda lezzetli sevgiyle kalın :)

owl dedi ki...

Ne güzel görünüyor turuncu turuncu eline sağlık, ekmek banasım geldi reçele :)

cicibici bişeyler dedi ki...

Portakal reçeli çok güzel oluyor ve tabi çokda güzel kokuyor:)ellerine sağlık,müthiş olmuş,sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...