2 Şubat 2009 Pazartesi

POĞAÇA (PALM SIZE BUNS WITH FILLING)















Anneciğimden öğrendiğim poğaça çocukluğumdan beri favorimdir.
30 lu yaşlara kadar anneme yaptırırdım.35 i geçince, kendime 
e artık annene yaptırmak ayıp olur diyerek,iş başa düştü dedim, giriştim işe:))
Yine de aralarda anneme koşarız, kesin poğaça yapmıştır diyerek.
Onun eli öyle tatlı ki,onun elinden yemek ömre bedel.
Ben çırağı olursam ne mutlu bana:))
Şimdi benim yaptığım poğaçaya dönersek,

Malzemeler :

1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
2 çorba kaşığı şeker
2 su bardağı ılık süt
1 paket yaş maya
1/2 kg un
1 adet yumurta
peynir
zeytin
Çörek otu
Susam

Yapılışı:

Öncelikle yumurta akı,ılık süt,sıvı yağ,yaş maya,şeker,tuzu
bir güzel karıştırdım.Anneciğim aldığı kadar un dediyse de:))
kendime güvenemedim.Ben yarım kilo un kullandım.
Bu malzemelere unu da karıştırıp iyice yoğurdum.
Tamamıyla bu kabı torbaya sararak,normal kabarana kadar beklettim,
dediysem de inanmayın:))Yanına kısır da yaparken ben biraz fazla tutmuşum.
(Kendimi becerikli ahçılarla karıştırdım herhal:))İki yemek birarada yapılırsa böyle oluyor)
Benimkisi kabarıp biraz da sönmüştü:)) yine de toparladık:))
Hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparıp,önce elimde avucum kadar açtım.
Ortasına malzemeyi koyup,ikiye katlayıp kapattım.Üzerine yumurta sarısı sürüp,
çörek otu ve susamı da serptim.200C fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.
İşlem tamam.Afiyet olsun.Umarım beğenirsiniz dostlar.

Ingredients:

1 teacup vegetable oil
2 tablespoon sugar
2 glass of warm milk
1 pocket yeast powder
500 g flour
1 egg
cheese
olive
black seed
sesame

Recipe:

Mix salt,sugar,oil,egg,yeast powder and milk
Add flour until become soft
Cover over until it's become puff.
Than pull dough off like lemon,make it big your hand.And put cheese or olive in it.
Perfuse yellow of egg and black seed on the palm sıze buns.
Preheat oven in 200C*
Good appetit.




16 yorum:

ELBİSTANLI dedi ki...

hayırlı,bereketli,huzurlu güzel bir hafta geçirmen dileğiyle hayırlı geceler diliyorum canım..

Yelda dedi ki...

Denemeli çok lezzetli görünüyor
Ellerinize sağlık

yldoz.blogspot.com

Yelda dedi ki...

Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor
Denemeli

Sevde dedi ki...

Hem türkçe hem ingilizce tarifi vermek güzel fikir:)
Ellerinize sağlık tabi annenizinde..
Sevgiler..

ayfersultan dedi ki...

SA.Ellerine sağlık,çırak ustayı geçermiş.. resimde nefis görünüyor..afiyet olsun.A.E.O.

sihirli oklava dedi ki...

selam canım blogun çok güzelmiş.izlemeye alıyorum sevgiler

meliha dedi ki...

Missler gibi poğaça yanında demli bir bardakda çay başkada birşey istemem.

ellerine sağlık canım
öpüyorum.

CORTEYGRIF dedi ki...

Hello friend
they look delicious,im going to trye do it.
have a nice week
kiss

karamel mutfak dedi ki...

Yok canım poçaları nekadar biz yapsakta bence anne tadında olmuyor afiyetler olsun canım.

nazardeymesin07 dedi ki...

ne güzelde kabarmışlar pişerkenki kokusunu yemeye tercih ediyorum misler gibi ellerinize sağlık arkadaşım sevgiler

orgueli dedi ki...

Valla gece vakti canım poğaça çekti ellerine sağlık nefis gözüküyor.

Nélia dedi ki...

Hello Melisa!

Delicious!... but I can't download a cookie!!!!!!

I loved your visit!
kisses
Nélia

HÜLYA dedi ki...

sevgili melisacım.. bloğuma ziyaretin ve yazmış olduğun o harika yorum için çook teşekkürler tatlım..

Elimden gelenin en iyisini yapıp deneyip memnun kaldığım tarifleri yayınlamaya çalışıyorum .. böyle ziyaretçilerim tarafından da beğenilince değmeyin keyfime .. teşekkürler tatlım yüreğine sağlık..

senin bloğta çok gzüelmiş hele el işileri harika .elelrine sağlık canım.. poğaçalarda enfes görünüyor ama sanırım hiç birimiz annemizin yaptığı kadar lezzetli yapamıyoruz yemekleri farkı anne sevgisinin katılması bence...

sevgiler canım görüşmek üzere esenkal

Betül dedi ki...

benimde böyle çok sevdiğim bir poğaça tarifim var çook güzel oluyor nede olsa anne tarifi :) ellerinize sağlık... hoşçakalın:))))

mehtap dedi ki...

Poğaçaların çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.bende takipteyim.Ziyaretin ve değerli yorumun için teşekkür ediyorum.sevgiyle ve sağlıkla kal.

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...