15 Şubat 2009 Pazar

ONE STROKE TEKNİĞİ İLE YAPILAN TEPSİ ANLATIMI (With one stroke technique construction of wooden paint tray)






Dostlar size 2 sene önce yaptığım tepsiyi anlatacağım.Bu tepsiyi gerçek ablam gibi
sevdiğim Ayla ablamla beraber yapmıştık.
Nasıl yaptığıma geçiyorum hemen

Malzemeler:

1 adet ahşap tepsi
1 adet pembe ahşap boyası
1 adet beyaz ahşap boyası
1 adet gri ahşap boya
1 adet açık mavi ahşap boya
1 adet kalın fırça
1 adet ince fırça
1 adet zımpara
1 adet yaldız
1 adet ahşap vernik

Yapılışı:

Ahşabımızı önce güzel bir şekilde zımparaladım. Daha sonra tepsimize açık mavi boya ile bir astar yaptım.Kurumaya bıraktım.. Kuruduktan sonra tekrar açık mavi rengimiz ile astar yaptım. Bu işlemimizin adı One-Stroke’dur. Bu yüzden yapraklar ve güller tek darbede yapılır.Örneğin; düz bir zemine boyamızı döküyoruz. Eğer yaprak yapacaksak fırçamızın bir tarafına beyaz, bir tarafına pembe renk yedirerek tek bir darbe ile yaprağı çıkarttım. One-Stroke işlemini yaptıktan sonra kurumaya bıraktım. Kuruduktan sonrada tepsinin kenarlarına  ve iç kısımdaki girintilere yaldızımızı sürdüm. Yine kuruduktan sonra da vernik ile parlattım. İşlem tamamdır.
Sonrasında köpüklü kahvelerimizi bu tepsimizle servis yapıp 
höpürdeterek içerken muhabbete başlıyoruz:))

English

Materials: 

1 wooden tray 
1 piece of pink paint on wood 
1 piece of white wood paint 
1 piece of wood painted gray 
1 light blue wood dye 
1 unit thick brush 
1 unit fine brush 
1 piece Emery  
1 gilt 
1 piece of wood varnish 

Construction: 

Wood in a good sanding before we did. Then paint a light blue lining to our trays. Are expected until dry .. Established after a light blue color with primers made. This process name of our One-Stroke. Therefore, leaves and roses to made.For example one darbet; is a flat surface to paint our shed. If one side of the brush, we do leaves a white, one side pink and the leaves blow out one had to eat. One-Stroke left to dry after the operation. After you have installed on the sides of the tray, I take our gilding. After you've polished with the varnish dry again. 
Process is complete. 
Then, the trays of frothy coffee, we're starting to serve the personal:))

32 yorum:

SMİLENA dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık.harikaymış...

tatesal dedi ki...

Very good..With my love

ayfersultan dedi ki...

sa.Ellerine,gözlerine sağlık..kahvelerini sağlıkla iç canım çok hoş olmuş.A.E.O.

AskinAy dedi ki...

emeginize saglik harika olmus!!!

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş ben bu tepsiyi aldım sevgiler...

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

çok gezel ellerine sağlık .bende ahşap boyamadan sehpa yapmak istiyorum ama hiç bir bilgim yok biraz araştırma yapmalıyım diye düşünüyordum ki senin yazın bu işi kolaylaştırdı bakalım yapınca fikirlerinizi alacağım artık .sevgiler

serrose dedi ki...

ellerine saglik cok guzel olmus

orguknit dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
beyaz mendil dedi ki...

Ellerine sağlık,ben bu tekniği öğrenmeyi çok istedim ama bir türlü kursa gitmek kısmet olmadı.Çok güzel olmuş.

sihirli oklava dedi ki...

emeğine sağlık...ayrıca bu şarkıya bayılırım....

Ceyda'nın Bahçesi dedi ki...

ellerine sağlık canım nekadar güzel olmuş.evet tam benim kahveye sunumluk bir tepsi imiş.
düşüncen için çok sağol

GeCe dedi ki...

ellerine sağlık renkleri çok güzelmiş

embir dedi ki...

çooooook güzel olmuş canım, emeğine sağlık.

ELBİSTANLI dedi ki...

canım tepsi harika olmuş ellerine emeğine sağlık.hayırlı bereketli bir hafta geçirmen dileğiyle hayırlı geceler.

gül dedi ki...

bende böyle ahşap işlerine baylıyorum elinize saglık

cicibici bişeyler dedi ki...

Çok çok beğendim,ben hiç ahşap işi yapmadım,yapabilirmiyim bilmiyorum ama hayranım gerçekten,sanat eseri olmuş çok zarif,bu arada hemşeriymişiz,bende ekliyorum siteni,sevgilerimi gönderiyorum..

Lezzet Gemisi dedi ki...

SÜPERR OLMUŞ CANIM. EMEKLERİNE SAĞLIK. İYİ GÜNLERDE KULLANMAN DİLEKLERİMLE. SEVGİLER...

defneylebirlikte dedi ki...

harika bir tepsi olmuş canım.güzel sözlerin için teşekkürler.bende seni ekledim zevkle..sevgiler...

MoonSun dedi ki...

Tepsi gercekten cok sik sevgili OrguKnit ;)) Ellerine saglik :))

anka dedi ki...

one strok tekniğini ben de çok seviyorum.Harika bir tepsi olmuş.Kullanmaya kıyamaz insan bunu:) ellerinzie sağlık sevgiler.

Yemek Aşığı Kybele dedi ki...

Bu teknikle yapılan herşey muhteşem oluyor.Ellerinize sağlık.Sahibi de güle güle kullansın.

neslihan dedi ki...

çok şık bir tepsi omluş canım.ellerine sağlık.tarif için teşekkürler.sevgilerimle...

orgueli dedi ki...

Çook güzel olmuş:)

DuruButik dedi ki...

tepsi çok güzel olmuş.ben de bir ara gitmiştim ahşap boyama kursuna.hala kullanıyor annem boyadığım tepsiyi:)
sevgiler...

PrimaRima dedi ki...

Aslında çok istiyordum bende bu işle uğraşmayı ama ,çok koku oluyor ve elleri mahfediyor diyerek benim hevesimi kırdılar.ŞİMDİ PİŞMAN OLUYORUM DÜŞÜNDÜKÇE ,BELKİ SENEYE...TEPSİNİZ ÇOK GÜZEL OLMUŞ.

ELBİSTANLI dedi ki...

Yine geldim yeni dua kampanyamıza desteğin için arkadaşım belkide çok olduğumu düşüneceksin ama yinede geldim işte Hasta bir kardeşimiz için salat-ı tefriciye okuyoruz blogumu ziyaret ederek bize katılımını bekliyorum canım.hayırlı geceler diliyorum.

Sevde dedi ki...

Herzamanki gibi döktürmüşsün ablam benim :)
Kucak doslu sevgiler

funda dedi ki...

Çok şık olmuş , Kızma ama Seni mimledim:)Gelsene siteye:)

owl dedi ki...

Çok güzel bir tepsi renklerine bayıldım, ellerine sağlık :)

ELBİSTANLI dedi ki...

HZ.Muhammed ahlakı, HZ.süleyman saadeti, HZ.Eyübun sabrı, HZ.Yusufun güzelliği, HZ.Hamzanın cesareti, HZ.Ömerin adaleti HZ.Alinin bilgisive 124 bin Peygamberin duası sizlerle olsun.Cumanız mübarek olsun.Hayırlı geceler..

GÖNÜLDEN ELE dedi ki...

merhaba ....ziyaretlerin ve güzel dileklerin için çok teşekkürler arkadaşım.sevgilerimi bırakıyorum:))

GÖNÜLDEN ELE dedi ki...

merhaba ....ziyaretlerin ve güzel dileklerin için çok teşekkürler arkadaşım.sevgilerimi bırakıyorum:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...